Gorący temat

JAK ZAPOBIEGAĆ SYTUACJOM, żeby nie dostać kary OC?

Zwraca się do nas po pomoc rzesza osób, które dostały pismo z UFG i nie wiedzą, co robić. Poniżej przedstawiamy kilka punktów co zrobić, żeby uniknąć kary.

Przycisk przeniesie Cię na inną podstronę w serwisie garda365.pl; większość elementów nawigacyjnych została przez nas ukryta, abyś skupił się na samym formularzu. Dla bezpieczeństwa Twoich danych, upewnij się, że jesteś połączony z szyfrowaną sesją (SSL, zielona kłódka w pasku adresu). Zapewni to bezpieczne przesyłanie danych i załączników do weryfikacji.

Warto się zwracać o pomoc

Działaj rozważnie.  Nieprzemyślane działania na własną rękę mogą uniemożliwić, utrudnić lub odwlec w czasie rozwiązanie każdej sprawy. Jeżeli podejrzewasz (albo wiesz), że jakiś twój pojazd nie ma OC (ten którego używasz albo jakikolwiek schowany w stodole, po dziadku), warto zacząć działać jak najszybciej, żeby zminimalizować ewentualne negatywne skutki związane z tym stanem. Zwróć się bezpośrednio do nas, podpowiemy, od czego należy zacząć porządkowanie spraw.

Warto pamiętać, że UFG przeprowadza kontrole ciągłości ubezpieczeń w sytuacji, kiedy na danym pojeździe jest wykonany jakikolwiek „ruch” (ponowne ubezpieczenie, kontrola policyjna, wyrywkowo wirtualny policjant, sprawdzenie w systemie po numerze rejestracyjnym lub donos sąsiada. Więcej o wszczynaniu kontroli przeczytasz TU [KIEDY UFG ROBI KONTROLĘ]

 

Jak sobie teraz z tym poradzić, kiedy była przerwa w OC?

UFG jest instytucją, która ściśle współpracuje z Urzędem Skarbowym i w podobnym stopniu jest przyjazna petentowi, jednak z pewnymi różnicami. Jeśli sami stwierdzimy brak ubezpieczenia, nie funkcjonuje tzw. „Czynny żal”. Kara zostanie bezwzględnie nałożona i będzie egzekwowana  -dobrowolne przyznanie się nic tutaj nie zmieni. Można starać się o umorzenie części lub całości należności, jednak ku temu trzeba mieć zasadne przesłanki. Podobnie jest z rozłożeniem kary na raty. UFG rozpatruje wnioski do rozłożenia kary na raty na podstawie formularza wypełnionego szczegółowymi informacjami dotyczącymi sytuacji materialnej osoby, która dostała karę, jak również jej najbliższych. Formularz można wypełnić samodzielnie, jednak żeby przyspieszyć procedurę, warto zwrócić się o pomoc do bardziej doświadczonych osób. Takie wsparcie pomoże uniknąć wpadek w postaci błędów i odrzucenia wniosku z powodu braków formalnych.

 

PROFILAKTYKA? Czyli co zrobić, żeby nie dopuścić do podobnych sytuacji.

Ubezpieczaj się u agenta

Nie licz na „smski od systemu powiadomień” ubezpieczyciela. System może zawodzić, jego działanie może być nieprzewidywalne (kilka osób się do nas zgłosiło, bo nie przedłużyła im się polisa, a „system” nie przypomniał). Dobry Agent ubezpieczeniowy przypomni Ci o zbliżającym się terminie polisy, zadba o ciągłość ubezpieczenia OC i podpowie w trudnej sytuacji. Więcej o korzyściach ubezpieczania się u agenta przeczytasz TUTAJ.

 

Wymieniaj się danymi do ubezpieczenia ze sprzedającym/kupującym samochód

Częstym problemem z ciągłością OC jest sytuacja, kiedy ktoś kupuje samochód i liczy na to, że ubezpieczenie samo się przedłuży, bo kiedyś tak się robiło. Niestety, tak się dziś nie dzieje, więcej o tym możesz przeczytać TUTAJ. Poproś sprzedawcę o kontakt do jego dotychczasowego Agenta, daj sprzedającemu swoje dane na dodatkowej karteczce i upoważnij go do przekazania ich Agentowi. Wtedy dotychczasowy Agent będzie mógł zadzwonić do nowego posiadacza samochodu, żeby poinformować go o statusie ubezpieczenia, kiedy te będzie się kończyć. Dbaj o to, żeby mieć dobrego Agenta, który będzie dbał o Ciebie. Na podstawie poniższego oświadczenia Agent będzie mógł się do Ciebie odezwać bez obawy (obu stron) „bo RODO”.

 

Przykładowa formuła

                              Ja [imię i nazwisko] jako nabywca pojazdu o numerze rejestracyjnym [numer rejestracyjny] wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych i kontakt telefoniczny pod numerem [numer telefonu] tylko i wyłącznie na potrzeby zawarcia ubezpieczenia.

Napisz do nasz

Niezależnie od Twojej sytuacji czy dostałeś już pismo, czy nie, a także w przypadku problemów lub niejasności związanych z ubezpieczeniem albo jego brakiem, zapraszamy do kontaktu z nami. Chcemy pomagać ludziom w trudnej sytuacji, dostarczamy informacje, których do tej pory było skąpo w prasie, radiu czy telewizji.